Ověření COVID kompetence - FAQ | TICKETPORTAL Vstupenky na Dosah – divadlo, hudba, koncert, festival, muzikál, sport

Ověření COVID kompetence - FAQ

FAQ

Jak funguje online ověřování „COVID Kompetence“?

Pořadatelé akcí jsou povinni podle mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví (opatření ze dne 30. července 2021a opatření jej nahrazující a doplňující) při vstupu osoby na akci kontrolovat „COVID Kompetenci“ - splnění podmínek pro vstup (v rámci tzv. O-T-N systému) a návštěvníci akcí jsou povinni jim splnění těchto podmínek prokázat. V případě, že návštěvník splnění těchto podmínek neprokáže, nesmí pořadatel takovou osobu vpustit na tuto akci.

Zároveň jsou výše uvedenými opatřeními omezovány přípustné počty návštěvníků, kteří se budou prokazovat negativním testem. Pro pořadatele je tedy nutné pokud možno předem vědět, jaké množství návštěvníků s testem může na akci vpustit, aby mohli optimalizovat počty návštěvníků.

Splnění „COVID Kompetence“ je možné kontrolovat až při vstupu na akci, ale to vede ke zbytečným zdržením návštěvníků v rámci kontrol. Proto jsme připravili funkci, která Vám umožní předem spárovat s Vaší vstupenkou informaci o tom, že splňujete podmínky vstupu na danou akci.[1]

Pro účely kontroly u vstupu je proto přímo na Vaší vstupence uvedeno Vaše jméno a příjmení.[2]

Provedení tohoto online ověření Vaší „COVID Kompetence“ je dobrovolné a závisí pouze na Vašem rozhodnutí. Pokud jej nechcete předem provádět, můžete se podrobit kontrole až při vstupu. Provedením online ověření ale usnadníte pořadatelům přípravu akce  a sobě čas. Online ověření proveďte  v případě očkování/prodělání nemoci co nejdříve, v případě prokázání testem po vyhotovení testu, který bude pokrývat časové období konání akce. Pokud by se v mezidobí změnila pravidla pro vstup na akce, budeme Vás informovat na kontaktním e-mailu či na našich webových stránkách.

Online ověření probíhá tak, že po vyplnění Vašich údajů vč. kontaktního e-mailu můžete stanoveným způsobem naskenovat svůj certifikát v rámci O-T-N systému, resp. poskytnout v rámci aplikace Tečka svůj souhlas ke sdílení Vašich údajů s námi. Údaje z tohoto certifikátu se uloží do našeho systému, kdy zároveň dojde k prověření, zda budete podle těchto údajů oprávněni ke vstupu v den konání akce (např. zda v tento den stále bude platit Váš test, či zda neuplyne více než 180 dnů od prodělání nemoci Covid-19) a zda jméno a příjmení (a případně datum narození) na certifikátu souhlasí s Vámi dříve udanými údaji, které jsou na vstupence (prosím dávejte pozor na uvedení správných údajů!). V případě úspěšného  ověření „COVID Kompetence“ Vám zašleme potvrzení na Vámi udaný e-mail a zároveň na e-mail osoby, která vstupenku zakoupila.

Po ověření údajů poskytneme pořadateli akce údaj o tom, zda budete (resp. bude “daná vstupenka“) v den konání akce oprávněni ke vstupu či nikoliv. Pořadatel obdrží k dané vstupence standardně pouze informaci o tom, zda můžete na akci vstoupit, či nikoliv, nebudou mu předány žádné detailní informace. To mu umožní pro Vás zjednodušit proces kontroly při vstupu na akci. Pouze v případě, kdy by bylo dosaženo stanovených limitů (např. bude přesáhnut maximální stanovený počet účastníků pro osoby s testem), mohou být pořadateli předány další údaje za účelem řešení takové situace.

Důležité: Ke každé vstupence udávejte údaje té osoby, která ji skutečně využije a jejíž jméno a příjmení je na vstupence uvedeno! Jiná osoba vstupenku využít nemůže. Pokud byste z nějakého důvodu potřebovali předat vstupenku někomu jinému, tzn. jméno na certifikátu, kterým provádíte ověření  „COVID Kompetence“ se neshoduje se jménem na vstupence, tak Vám umožníme přenést jméno z certifikátu na vstupenku. Upravená vstupenka Vám bude zaslána na e-mail uvedený při zadání certifikátua zároveň bude odeslána informace o změně na  e-mail osoby, která vstupenku zakoupila.

Často kladené dotazy

Proč je na vstupence uváděno mé jméno a příjmení?

Za účelem kontroly, že vstupenku využívá pouze osoba, jejíž certifikát byl předložen k ověření „COVID Kompetence“.

Proč musím při koupi vstupenky uvádět, zda budu chtít ověřit svoji „COVID Kompetenci“ prostřednictvím testu anebo očkování/prodělání nemoci?

Uvádění předpokládaného způsobu ověření Vaší „COVID Kompetence“ při samotném nákupu vstupenky slouží k tomu, aby pořadatelé alespoň rámcově věděli, s kolika osoba z kategorie testovaných musí při akci počítat (mimořádná opatření Ministerstva zdravotnictví totiž stanoví limity na počet osob prokazujících svoji „COVID kompetenci“ testem).

 

Proč při registraci musím uvádět datum narození?

Pro Vaši jednoznačnou identifikaci, např. při shodě jmen.

Je možné ověřit „COVID Kompetenci“ na základě zahraničního certifikátu?

Systém je nastaven tak, že ověřuje i oficiální zahraniční certifikáty z jiných států EU vydané v rámci jednotného celoevropského systému, pokud byste zaznamenali problém s ověřením zahraničního certifikátu, kontaktujte prosím HELP line.

Proč potřebujete můj e-mail?

Stanovená mimořádná opatření se mohou měnit, je možné, že Vás my nebo pořadatel akce budeme muset kontaktovat. Můžeme Vás také upozornit na nějaké riziko, které se na akci vyskytlo.

Jak dlouho budete moje údaje ukládat?

Údaje o Vaší „COVID Kompetenci“ smažeme do 14 dnů po termínu konání akce. U neregistrovaných uživatelů odstraníme také veškeré další údaje, u registrovaných uživatelů samozřejmě samotná registrace zůstává  nedotčena.

Mohu nechat údaje pro „COVID Kompetenci“ uložené u svého účtu pro další akce?

Bohužel to není možné, na každou akci musíte svoji „COVID Kompetenci“ ověřit zvlášť.

Online ověření „COVID Kompetence“ se mi nepodařilo. Co mám dělat?

V takovém případě můžete ověřit Vaši „COVID Kompetenci“ při vstupu na akci, počítejte ale s tím, že si toto ověření může vyžádat více času, přijďte proto na akci o něco dříve.

Možné důvody pro selhání ověření jsou např. tyto: nemáte správně nainstalovanou aplikaci Tečka, nemáte v ní nahrané žádné certifikáty, Vaše certifikáty nejsou platné ke dni konání akce (v takovém případě Vám aplikace tečka nenabídne k ověření žádný certifikát, i když se Vám jinak zobrazuje jako „zelený“).

Neobdržel jsem potvrzovací e-mail o tom, že došlo k ověření, co mám dělat?

Zkontrolujte svoji e-mailovou schránku, zda e-mail nespadl do spamu, zkontrolujte, zda jste zadali správnou e-mailovou adresu, případně kontaktujte naši HELP line.

Jaké doklady si mám vzít s sebou na akci?

Vezměte prosím s sebou doklad totožnosti a také doklad o Vaší „COVID Kompetenci“ (např. aplikaci Tečka). I při provedeném online ověření můžete být namátkově při vstupu zkontrolováni.

Udělal jsem chybu při zadávání jména, které je na vstupence, co mám dělat?

Při online ověření Vaší  „COVID Kompetence“ Vám nabídneme nahrazení jména na vstupence jménem z Vašeho Covid certifikátu.



[1]Vezměte prosím na vědomí, že pořadatel může i v tomto případě kontrolovat (např. namátkově) Vaši totožnost a porovnávat ji s údaji na vstupence, či Vaši „COVID Kompetenci“. Proto si s sebou na akci vezměte i doklad o vaší „COVID Kompetenci“ (např. aplikaci Tečka).

 

[2]Platí pouze pro vstupenky na vybrané akce

Top